[ Pobierz całość w formacie PDF ]
1
Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele
Jak mówić, żeby dzieci się uczyły
W domu i w szkole
Adele Faber
Elaine Mazlish
przy współpracy
Lisy Nyberg
i Rosalyn Ansłine Templeton
MEDIA RODZINA
Of
POZNAŃ
Jak mówić,
żeby dzieci się uczyły
W DOMU I W SZKOLE
Adele Faber i Klaine Ma/.Hsh są /nanymi na całym świecie amery
kańskimi specjalistkami w dziedzinie porozumiewania się rodziców z dzieć
mi. Obie mieszkają w Long Island, a każda jest matką trojga dzieci.
W Polsce szczególne uznanie wśród rodziców, wychowawców i psy
chologów zdobyły ich poradniki edukacyjne:
JAK MÓWIĆ, ŻEBY DZIECI NAS SŁUCHAŁY.
JAK SŁUCHAĆ, ŻEBY DZIECI DO NAS MĆ)WIŁY
RODZEŃSTWO
BEZ RYWALIZACJI
WYZWOLENI RODZICE,
WYZWOLONE DZIECI
JAK MÓWIĆ, ŻEBY DZIECI Sil- UCZYŁY
to najnowszy poradnik
znakomitych autorek, napisany przy współpracy dwóch nauczycielek Lisy
Nyberg i Rosalyn Anstine Templeton. Książka ta pokazuje niezwykle
skuteczną technikę dialogu z dziećmi (radzi, co mówić i kiedy to mówić)
w domu i szkole. Buduje most nad przepaścią, między rodzicami i na
uczycielami a dziećmi, które dzięki dobremu wzajemnemu porozumie
waniu się mają szanse stać się kochającymi i twórczymi osobami w do
rosłym życiu.
Adele Faber i Elaine Mazlish
przy współpracy Lisy Nyberg
oraz Rosalyn Anstine Templeton
Jak mówić,
żeby dzieci się uczyły
w domu i w szkole
Przełożyła
Beata Horosiewicz
Media Rodzina of Poznań
Tytuł oryginału
Spis treści
HOW TO TALK SO KIDS CAN LEARN AT HOME AND IN SCHOOL
Projekt okładki
Sambor Mordalski
v
Ilustracje w tekście
Kimberly Ann Coe
Copyright © 1995 by Adele Faber, Elaine Mazlish, Lisa Nyberg and
Rosalyn Anstine Templeton.
Podziękowania
°
Jak powstała ta książka?
9
Kim jest narratorka?
I
3
Wszystkie prawa zastrzeżone. Bez pisemnej zgody Wydawcy nie wolno
reprodukować i przekazywać w żadnej postaci ani za pomocą jakich
kolwiek środków elektronicznych czy mechanicznych włącznie z foto-
kopiowaniem i nagrywaniem, ani za pomocą innego systemu pozyski
wania i odtwarzania informacji, żadnej części niniejszej książki.
1. Jak radzić sobie z uczuciami, które przeszkadzają
w nauce
15
2. Siedem sposobów zachęcania dzieci do współpracy . .
47
Copyright © 1996 for Polish édition by Media Rodzina of Poznan
3. Pułapki stosowania kar: inne możliwości
prowadzące do samodyscypliny
77
4. Wspólne rozwiązywanie problemów: sześć kroków,
które rozbudzają twórczy zapał dzieci i ich
zaangażowanie
Copyright © 1996 for Polish translation by Beata Horosiewicz
104
Wydanie pierwsze, 1996 r.
5. Pochwała, która nie wprawia w zakłopotanie;
krytyka, która nie rani
136
6. Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu roli
161
Media Rodzina of Poznań
ul. Pasieka 24
61-658 Poznań, tel. 20-34-75. tel./fax 20-34-11
7. Partnerska relacja rodzice — nauczyciel
192
8. „Wyłapywacz snów"
221
ISBN 83 85594 28 0
Łamanie tekstu: perfekt s.c,
Poznań, ul. Grodziska 11
Druk i oprawa: Zakłady Graficzne w Poznaniu
Sposób, w jaki rodzice i nauczyciele mówią do dziecka,
informuje dziecko, co do niego czują. Ich stwierdzenia mają
wpływ na jego szacunek do samego siebie i poczucie włas
nej wartości. W dużym stopniu język rodziców determinuje
przeznaczenie dziecka.
HAIM GINOTT
[ Pobierz całość w formacie PDF ]