[ Pobierz całość w formacie PDF ]
6
AWK
135
Alfred V. Aho, Peter Weinberger
i Brian Kernighan
ycie algorytmów
136
Projekt jzyka
138
Unix i jego kultura
142
Rola dokumentacji
147
Informatyka
152
Hodowla niewielkich jzyków
154
Projektowanie nowego jzyka
160
Kultura tradycji
170
Technologie transformacji
174
Rzeczy, które zmieniy wszechwiat
179
Teoria i praktyka
187
Oczekiwanie na przeom
195
Programowanie przez przykad
201
7
LUA
207
Luiz Henrique de Figueiredo
i Roberto Ierusalimschy
Sia skryptów
208
Dowiadczenie
212
Projekt jzyka
217
8
HASKELL
227
Simon Peyton Jones, Paul Hudak,
Philip Wadler i John Hughes
Zespó jzyka funkcyjnego
228
Trajektoria programowania funkcyjnego
231
Jzyk Haskell
239
Nauczanie programowania (funkcyjnego)
247
Formalizm i ewolucja
249
9
ML
257
Robin Milner
Dowodzenie twierdze
258
Teoria znaczenia
268
Wykraczajc poza informatyk
275
10
SQL
283
Don Chamberlin
Wany dokument
284
Jzyk
287
Uwagi i ewolucja jzyka
292
XQuery i XML
299
4
SPIS TRECI
 11
OBJECTIVE-C
303
Brad Cox i Tom Love
Inynieria jzyka Objective-C
304
Rozwój jzyka
307
Edukacja i szkolenie
312
Zarzdzanie projektem i oprogramowanie
odziedziczone
315
Jzyk Objective-C i inne jzyki
323
Skadniki, piasek i cegy
329
Jako jako zjawisko ekonomiczne
337
Edukacja
340
12
JAVA
345
James Gosling
Sia prostoty
346
Rzecz gustu
350
Wspóbieno
354
Projektowanie jzyka
356
Ptla sprzenia zwrotnego
362
13
C#
365
Anders Hejlsberg
Jzyk i jego projekt
366
Rozwój jzyka
373
C#
378
Przyszo informatyki
385
14
UML
391
Ivar Jacobson, James Rumbaugh
i Grady Booch
Uczenie si i nauczanie
392
Czynnik ludzki
399
UML
403
Wiedza
408
Przygotuj si na zmiany
411
Korzystanie z UML
417
Warstwy i jzyki
423
Troch o wielokrotnym wykorzystywaniu
428
Relacje symetryczne
434
UML
438
Projekt jzyka
442
Szkolenie programistów
449
Kreatywno, udoskonalanie i wzorce
451
SPIS TRECI
5
 15
PERL
461
Larry Wall
Jzyk rewolucji
462
Jzyk
467
Spoeczno
474
Ewolucja i rewolucja
478
16
POSTSCRIPT
485
Charles Geschke, John E. Warnock
Zaprojektowany po to, eby istnie
486
Badania i edukacja
497
Interfejsy do dugowiecznoci
502
Standardowe yczenia
507
17
EIFFEL
511
Bertrand Meyer
Owocne popoudnie
512
Wielokrotne wykorzystywanie kodu
i generyczno
521
Szlifowanie jzyków
526
Zarzdzanie wzrostem i ewolucj
534
POSOWIE
541
WSPÓTWÓRCY
543
SKOROWIDZ
561
6
SPIS TRECI
 Sowo wstpne
P
ROJEKTOWANIE JZYKÓW PROGRAMOWANIA TO WSPANIAY TEMAT
.
Istnieje bardzo wielu
programistów, którzy uwaaj, e potrafi zaprojektowa lepszy jzyk programowania
od tego, którego aktualnie uywaj. Istnieje równie bardzo wielu naukowców,
którzy wierz, e potrafi zaprojektowa lepszy jzyk programowania od
jakiegokolwiek innego jzyka bdcego w uyciu. Ich osdy s czsto uzasadnione,
ale tylko kilka takich projektów opucio doln szuflad projektanta. O takich
jzykach Czytelnik nie znajdzie informacji w tej ksice.
Projektowanie jzyków programowania to powany biznes. Niewielkie bdy
w projekcie jzyka mog by przyczyn duych bdów w ostatecznym programie,
a nawet niewielkie bdy w programach mog mie powane konsekwencje i wiza
si z bardzo duymi kosztami. Wraliwe punkty powszechnie wykorzystywanego
oprogramowania czsto umoliwiay ataki za porednictwem zoliwego
oprogramowania. Czasami powodowao to w gospodarce wiatowej straty rzdu
wielu miliardów dolarów. Bezpieczestwo i zabezpieczenia jzyków programowania
to motyw, który bardzo czsto pojawia si w niniejszej ksice.
Projektowanie jzyków programowania to nieprzewidywalna przygoda. Jzyki
projektowane pod ktem tworzenia uniwersalnych aplikacji, nawet jeli s wspierane
i sponsorowane przez potne organizacje, czasami kocz na rynku niszowym.
7
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wiolkaszka.pev.pl
  •